Recenzia na koncert v Prahe od Sharrie

24. october 2011 at 21:31 | Weronika |  Iné
Než začnete číst tak se chci předem omluvit za kvalitu některých fotek. Měla jsem jich haldu, půlku jich vymazala (Sharon se nedá fotit!) a z těch co zbyly vybrala ty nejlepší. A taky sorry za některý nespisovný slova :D
Následující článek píši s takovou euforií ve svém srdci, že není ji možné vyjádřit jen tak slovy. Pátek 21.10.2011 se mi stal další krásnou vzpomínkou do mé sbírky. Proč? Prahu smetli Within Temptation!
Lístek se mi doma válel už někdy od Vánoc a já jsem si pořád říkala, že do koncertu zbývá ještě dlouhá doba. Ale nakonec to přišlo hrozně rychle.
K Incheba aréně na pražském Výstavišti jsem společně s mou nejlepší kamarádkou dorazili něco okolo 4. Před dveřmi už se v tu domu tlačila něco okolo 15 lidí a ve vzduchu byl citít pach trávy. V 5 už nás bylo tak 30 a kousek za námi začli stavět hrazení a vstup. Nikdo nechápal co to jako má být, ale nakonec se nám dostalo vysvětlení, že když jsme tam byli mezi prvními, nás tam nechají a zbytek nebudou pouštět až ke dveřím. Ještě k nám dorazil někdo z bandy Crew od WT, v rukou Sharonin iPhone a natáčel si nás. Atmosféra začalo houstnout okolo 18:45, kdy vchod do haly byl otevřen. Flaška v mám batohu zůstala na svém místě a tak spokojená jsem brala schody dolů ke stage po třech a následovala svou kamarádku. Přední řada byla moje během chvíle. Teď už nezbývalo nic jiného než čekat. V celé hale bylo chladno, protože se pod podlahou skrýval led, ale to bych brala jako plus pro takovéhle akce.

Předkapela Triggerfinger před nás předstoupila v 8 a díky bohu jak rychle začala tak i skončila. Na celé jejich vystoupení jsem zírala s otevřenou pusou. Popravdě na desce možná znějí dobře, ale proboha to co předvedli v Praze bylo něco tak neskutečně strašnýho, že se to nedá popsat. Zpěvák si evidentně myslel, že je bůhví jak úžasný, ale zvuk stál za pendrek, jeho zpěv taky a úchylné taneční kreace o těch radši ani nemluvě. Pro fanouška WT a jejich temné hudby to musel být naprostý šok. Publikum nereagovalo ani ne opakované výzvy ve skandování a házení žvýkaček Mentos mezi první řady tomu taky nepřidalo. Takže UŽ NIKDY VÍCE!
Prostor stage se uvolnil pro hlavní hvězdu večera. V zadní části se odhrnula opona a jako v kině jsme mohli sledovat úvodní krátký film nazvaný "Mother Maiden". Jak všichni správní fanoušci vědí, je to základní stavební kostka celého příběhu alba "The Unforgiving". Na podiu se objevila mužská část kapely a první tóny skladby "Shot In The Dark" doprovázené zpěvem zpěvačky Sharon Den Adel a nakonec jí samotnou. Lidé, kteří usnuli u předkapely okamžitě zbystřili a celá hala se naplnila ohromnou energií a úžasnou atmosférou. WT začali energičtějšími skladbami jako např. "In The Middle Of The Night" a "The Howling", ale nechyběli ani písně pomalejšího rázu ("Fire and Ice"). Show byla doplňována úžasnými světelnými efekty, promítanými videoklipy a krátkými filmy. Sharon byla ten večer opravdu ve skvělé formě a zpívala čistě. Během celého toho dění měnila různé oblečení a tak vypadala pokaždé o něco jinak. Společně jsme si všichni zaskákali na skladby "Iron" a "Sinéad", která mi ještě teď zní v uších. Pro mě vrcholem večera byla překrásná balada "Lost".
Ke konci koncertu se zasypalo podium plyšáky a jinými dary, za které WT svým fanouškům poděkovali, uklonili se a odešli pryč. Fanoušci tleskali, hvízdali a ječeli, avšak WT na sebe nenechali dlouho čekat a vrátili se zpět. Závěrečná a poslední "Stairway To The Sky" byla absolutní třešničkou na dortu. Během ní se u nohou Sharon objevila česká vlajka, kterou pak následovně vzala do rukou společně s kytaristou Ruudem. Nakonec slezla dolů a s námi v prvních řadách si se všemi podala ruku. Zvuk byl skvělý akorát na začátku jsem vůbec neslyšela kytary. Náhradní kytarista za Roberta také předvedl, že kytarový um zvládne levou zadní. Trsátka lítali (mimochodem taky jsem jedno chytla) a paličky byli vydány. Na závěr se na obrazovce objevilo velké logo The Unforgiving. Myslím, že to byl jeden z nejlepších koncertů, jaké jsem kdy zažila a kdo viděl WT poprvé odnesl si opravdu silný zážitek!
Sharrie